Tuesday, June 12, 2012

Salah kah?


Susah sangat kah hendak menjaga hati orang lain?
Susah sangatkah hendak menghormati orang lain?
Susah sangatkah hendak menghargai orang lain?


Salah kah andai kita merasa marah terhadap orang yang tidak pandai menjaga hati orang tua kita?
Salah kah andai kita merasa marah terhadap orang yang tidak pandai menghormati orang tua kita?
Salah kah andai kita merasa marah terhadap orang yang tidak pandai menghargai orang tua kita?

Salah kah kalau aku mula merasa menyampah terhadap orang seperti itu?
Mungkin aku agak penyabar dalam banyak perkara tetapi tidak dalam perkara yang satu ini.
Huhuhhuuu.....

Jangan kita harapkan orang menjaga hati kita setiap masa tapi dalam masa yang sama kita tidak pernah ambil peduli tentang hati dan perasaan orang lain.

(Photo credit to http://depositphotos.com)





 
Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

4 comments:

- dieyana - said...

erm...sabar ye kak.... (tak tau nk kata apa bila berkaitan hati dan perasaan ni, terutama perasaan marah ni...:-(..apa2 pun bak kata Dr Muhaya, celik mata, reset minda! smile!! ;-)

Aida Salleh said...

insyaallah dik...tq ya...

Basya said...

betul2..tak salah kak eda.sy pon pernah mengalami dan dah merasai pon benda tuh. rasa macam nak sepak2 je org tuh. tapi sbb sy bdk2 lagi tuh yg bersabar tuh...what comes around goes around. So kita hanya boleh berdoa je, supaya dia boleh berubah, even die dah banyak sakitkan hati org tua kita sebab, Allah
yang akn balas "jasa dan budi baik" dia. Allah knows best!:)

Sue Abd Aziz said...

awak... saya pun kalau bab2 orang tua ni, tambah2 lagi kalau melibatkan ibu bapa mmg geram dan rasa menyampah pun ada... Tapi, kita doakan je la semoga dia lembut hati... Insya-Allah...