Tuesday, March 15, 2011

Ultraman vs Tsunami

Terkejut aku masa pertama kali kakak aku tunjukkan gambar karikatur kat bawah ni.


Gambar Ultraman melarikan diri daripada ombak tsunami tu bagi aku tak kelakar langsung. Aku pelik macam mana diaorng boleh rasa kartun ni kelakar dan siarkan dalam sebuah akhbar perdana. Isu ni bagi aku sangat sensitif. Cuba bayangkan apa perasaan kita kalau kaum keluarga kita terlibat dalam bencana tersebut dan ada pihak cuma buat lawak yg agak tak berapa bijak macam ni? mesti sangat kecewa kan? Yang lagi memalukan bila cerita tentang kartun ini dah masuk dalam laman web CNN - “Malaysian newspaper pokes fun at recent tsunami disasters“. huhuhuhuu...malunya nama Malaysia....

Harap-harap semua wartawan/kartunis/editor lebih sensitif selepas ni.
Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

No comments: