Sunday, March 6, 2011

Percutian Keluarga

4-6 Mac 2011
PNB Ilham Resort, Blue Lagoon, Port Dickson

Aku sekeluarga menghabiskan cuti hujung minggu ni di Port Dickson. Tempat pilihan kami pada kali ini adalah PNB Ilham Resort yang terletak di Blue Lagoon. Sebenarnya Ilham Resort ni memang antara tempat fav kami kalau ke Port Dickson. Antara sebab kitaorang suka Ilham Resort adalah:

i) Swimming pool bebas untuk orang bertudung mandi manda. Boleh pakai tshirt,track n tudung je untuk mandi. Tak kene halau. Tak macam sesetengah hotel yang sangat cerewet. Nak kene pakai bikini semua tu. So sangat sesuai untuk kitaorang yang bertudung n tak pernah terpk nak pakai bikini semua tu.

ii) Ada kemudahan BBQ. Tak macam sesetengah tempat yang tak sediakan kemudahan tapi bila kita buat sendiri diorg marah. Bongok hangat...huhuhuhu...

Ayoi posing dalam swimming pool berlatar belakangkan apartment

Kitaorang ambik unit yang lower ground - mengadap laut n dekat dengan swimming pool. Best sebab senang nak keluar masuk pool.Tak payah nak naik2 tangga  bagai2. Basah2 kuyup berlari naik tangga ke naik lif ke tak best. Tu pasal we all ambik bilik yg kat LG.

Aku tak nak cerita panjanglah sebab PD semua orang pernah pergi kan. So aku nak share pic gumbira kami masa kat sana je.. :)

 Stylo adik aku yang bongsu ni, terjun pun sempat posing tau...siap peace lagi......
Ayoi baru belajar nak terjun dalam pool masa ni...Masuk ari ketiga, terjun tak pakai pelampung pun wpun bukannya dia tau berenang...konfiden level budak kecik ni was very high lah...hhhuhuhu 
jom mandiiiiii....

Dua budak ceria di tepi pantai - adikku Aphyd & Ain
Depan aku, Ain, Jijie n Ayoi...
Yang kat belakang tengah berkayak tu adik aku Amie n Aphyd...

Beria2 je kitaorang kat laut posing, rupanya jadi background Ayie jer...huhuu

Best skang kat Ilham ada jet ski..terlepaslah kempunan adik aku si A'a  ni

Kayak pun ada....puas adik aku Amie dengan Ain main....

BBQ time....
Ayahanda dan bonda di hujung gambar tu....yg tengah minum tu kakak iparku..

Kitaorang sewa tempat untuk BBQ, ILham Resort
sediakan nasi goreng, mee goreng, wedges, buah2an n air skali....

Sikecik nak tengok gak..

Ni memang tukang bakar tetap dan berpencen....

Jemput makan semua....:)


Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

No comments: