Monday, November 28, 2011

Kuih Seri Muka

My first attempt in making Kuih Seri Muka ! Boleh tahan jugaklah rupa dia. Puji diri sendiri...hehehehhee...Tapi sila abaikan dua titik ditengah2 tu ya...Ni lah akibat masuk air, tak bungkus tutup kukus dengan kain.

Resepi ni aku dapat daripada kawan kakak aku, Kak Cheq. Terima kasih Kak Cheq sebab sudi kongsi resepi ni.

Komen yang aku terima daripada family aku:

i)   Abah - Bagus. Sedap.
ii)  Kak Nor - Atas kalau keraskan skit pun boleh., pulut plak macam lembik skit. 
iii) Anie - Sedapppp. Cuma pulut je kene improve. Kalau kurangkan santan pun ok.
iv) A'a -  Sedappp. Tapi pulut kene improve jugak. Kene lebihkan santan.
v)  Ain - Ok. Sedap.
vi) Lan - Ok.
vii) Adik - Ok jer.

(Baru aku teringat mak aku tak komen aper2. hmmmm....)

So untuk next time aku akan improve mana yng terkurang terlebih tu. Aku rasa lapisan yang atas dia mmg takde masalah. Cumanya lapisan pulut kene improve.

Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

No comments: