Sunday, January 15, 2012

Puas Hati Cukup Puas Hati!

(Pic credit to kredit www. mstar.com.my)

Ella dan Awie bukanlah nama asing dalam industri hiburan tanah air. Bagi aku, kedua-dua mereka adalah penyanyi yang hebat. Aku meminati kedua-duanya sejak zaman sekolah lagi. Sebut saja album kedua-dua penyanyi ni, album mana yang aku tak beli. Semuanya aku beli dan jadikan koleksi. Tapi tidak lah pula aku pernah menonton mana-mana konsert mereka secara terbuka sebelum ini. Bukan aku takde impian dan tak teringin melihat mereka menyanyi secara live tapi aku takut nak pergi konsert terbuka ni. Banyak sebab kenapa aku takut dan tak sanggup nak pergi. Jadi impian tinggal impian je lah.

Tapi pada tanggal 14 Januari 2012, impian aku untuk melihat kedua-dua penyanyi hebat ni beraksi secara live dalam sebuah konsert besar telah menjadi kenyataan. Terima kasih kepada  Han Isaac dan Tall Order Productions (TOP) yang telah mengadakan sebuah konsert hebat "Konsert Awie & Ella, King & Queen of Rock" di Panggung Sari, Istana Budaya pada 12-15 Januari 2012 yang lalu.

Memang hebat dan mantap. Itu je yang aku mampu katakan tentang konsert tersebut. Awie dan Ella memang hebat. Kelunakan suara mereka, kelantangan vokal mereka, kehebatan mereka mengawal pentas memang tidak boleh dipertikaikan lagi.

Antara lagu yang dipersembahkan dalam konsert tersebut adalah 1570, Teruja, Funky Monyet, Seribu Tahun, Menyanyi Lalala, Layar Impian, Dua Insan (duet), medley Dibayang Awan, Cinta Selembut Sutera, Ukiran Jiwa, Bara, Sembilu, Gemilang, Pengemis Cinta, Ratu dan Nostalgia Cinta.

Konsert 2 jam tu terasa seperti sekejab je hingga penonton menjerit "We want more...We want more" di hujung konsert tersebut. Tapi yang bestnya jeritan penonton tu disambut dengan aksi mencuit hati Awie. Awie sambil tersenyum membalas "You want more, U pay more". heheheee.....

Aku sememangnya terhibur sepanjang konsert berlangsung. Tapi yang aku ralat sedikit adalah bila aku tidak dapat mengambil gambar sepanjang konsert berlangsung. Beria-ia aku recharge bateri DSLR sebelum pergi. Nak ambil gambar banyak-banyaklah kononnya. Tapi hampa kerana Istana Budaya tidak membenarnya penggunaan kamera sepanjang konsert berlangsung. Aku yang patuh dan penakut ni pun ikut je lah. Ni beberapa keping gambar yang aku ambil dari Mstar. 

Pic Credit to BERNAMA

Pic credit to BERNAMA

Pic Credit to BERNAMA

Sebelum terlupa, aku juga nak ucapkan terima kasih banyak-banyak pada BFF aku yang sudi teman dan belanja aku tengok konsert hebat ni. (Walaupun aku tau dia sangat dengki dengan Awie. Hahahaaa....). Terima kasih daun keladi. Lain kali moh kita tengok lagi....hehehheheee....Thanks Bosu Q!


 TERBAIK!!!!

Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

3 comments:

kasihredha said...

wauuu...bestnya
tapi tak leh ambik gambar yek..

ada yg dengki dgn awie yer?
akak nak dengki dengan ella boleh?...jelez tengok rambut dia yg cantik....hihi

- dieyana - said...

syioknye kak!! sy minat giler ngan awie n ella, ajak suami sy, dia tk nak p..huuhuh....

izla said...

wahh best tuh dapat gi tengok konsert awie n ella. suka both of them!!