Wednesday, July 25, 2012

Lengangnya.....

Korang nak tau tak bila masanya jalan raya kat KL ni lengang dan tak jem dalam bulan puasa ni? Jawapannya adalah masa nak berbuka puasa. :-) Petang tadi aku 'ter'balik lewat dari pejabat. Ter'rajin' pulak siapkan kerja yang sedikit mendesak di pejabat. Punya leka sampai tak sedar dah pukul 7.00 petang. Bila tersedar dah pukul 7.00 petang maka aku pun kelam kabut bersiap nak balik.

Keluar je dari tempat letak kereta, aku rasa sangat-sangat lega. Mana taknya, jalan raya punyalah lengang. Langsung tak sesak. Syukur alhamdulillah.

Jadi aku buat kesimpulan, kalau tak nak stress dengan keadaan jalan yang sesak sangat, maka adalah dicadangkan balik rumah lepas pukul 7.00 petang (tapi aku rasa kalau 6.45 petang pun ok juga kot). hehehehheeee.....Cadangan ini hanya sesuai untuk orang bujang yang tak payah cari makanan berbuka di Pasar Ramadhan (atau PARAM - istilah popular pada masa ini yang aku tak berapa suka dengar)  macam aku. Heheheheheee....

(Sumber: www.flickr.com)

Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

1 comment:

kasihredha said...

huiihhh...lengangnya...gosok2 mata x caya... sambil bertanya...ni jalan kat KL ke????...kalau KL selalu mcm ni kan best.