Monday, July 23, 2012

Arghhhh....

Kesesakan jalan raya yang luar biasa pada bulan Ramadhan bukanlah perkara baru. Saban tahun perkara yang sama berulang. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang keluar pejabat pada pukul 5.30 petang macam aku. Rumah sejengkal pun mengambil masa lebih sejam. Contohnya petang tadi. Aku keluar pejabat pada pukul 5.30 petang dan aku cuma berjaya sampai ke rumah pada pukul 7.10 petang.  Dekat dua jam dalam kereta, pada hal jarak dari pejabat ke rumah aku tak sampai pun 10km. sabar je lah kan?
(Sumber: dwnsiswa.dbp.my)
Kadang-kadang aku rasa lagi baik aku naik LRT. Tidaklah aku stress dengan kesesakan jalan yang memang sangat menyesakkan kepala otak aku. Tapi kalau aku naik LRT, ada sedikit masalah kerana rumah aku sedikit jauh daripada stesen LRT. Kalau jalan kaki dalam setengah jam juga baru sampai. Kalau nak tunggu teksi rasa macam tak berbaloi tambangnya. Dekat pun dah RM5.

(Sumber: arizazali.blogspot.com)

Jadi macam mana? Tiba-tiba aku terfikir alangkah bagusnya kalau aku ada lesen motor. Boleh aku merempit je ke pejabat. Heheheheee.....
(Sumber: mynewshub.my)


Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

6 comments:

Mama Gee said...

mmg tensen kan...semua org nk balik cepat nk berbuka...bila traffik jem..jadi lambat gak..

seb bek le putrajaya ni takde jem2...

Aida Salleh said...

itulah pasal. terasa macam nak cti sebulan je. heheheheee...

Ummu Madihah said...

Akak lega tak perlu alami lagi. Jangan jeles!!

kasihredha said...

akak mbayangkan aida mcm gambar yg last tu...hihi
memang tension kan kalau jam...kalau x jam x nama KL :)

azura halid said...

hahahhaaa...aku gelak bagai nk terkucil baca part last tu... dok bayangkan kau naik motor! ~ nasib baik aku bukan org KL... yiihaaa!

Aida Salleh said...

ummu madihah - mana boleh tak jels kak...mmg tengah jeles meluap2 ni...hehehe

kasihredha - hehehee....betullah tu kak...tak kl lah kalau tak jem kan? huhuhuu..

azura - eksen ko ya mentang2 ko dah balik jb..sekeh baru tau...