Friday, November 20, 2009

Putrajaya oh Putrajaya!!!

Salam All...

Aku bukan nak citer pasal Putrajaya sebenarnya tapi nak citer pasal pengalaman aku pi Putraya pagi tadi...Aku kene attend meeting kat MOE pagi tadi. Meeting start @ 9.00 pm kat Bahagian Buku Teks, Parcel E. Aku kuar umah awal sbb takut jem. Aku ikut MAJUEXPRESSWAY.

Alhamdulillah highway sangat bagus tak jem langsung. Aku sampai Putrajaya kul 8.00 lah lebih kurang. Lepas kuar tol aku pun terpk2 lah apa aku nak buat sampai awal2 ni, meeting start kul 9.00. Tengah aku terPK2, skali, opsss....aku nampak kete depan aku sumer bergerak dengan sangat perlahan. Jemmmmmm...uikkk...aper pasallah jem? aku ikut line kanan sekali sbb aku ingat aku kene gi Parcel C.Aku nampak yang nak masuk Parcel C semua sangkut. Jem tak hengat punya.Aku rasa lega sbb aku nak p Parcel C. Sekali sampai Parcel C baru aku tersedar...alamak salahlah...MOE kat Parcel C. So aku kenelah pusing balik. Bila dah pusing balik makanya aku pun tersangkutlah dalam jem yg aku tak tau punca tu. Banyak sangat kenderaan yg nak masuk Parcel C. Bengangnya aku tengok. Apa kejadahnya diorg ni sumer nak gi MOE pagi2 buta ni? takkan staff MOE plak seramai2 ni? uissshhh muyskil tul...Aku berjaya gak masuk pagar Parcel C tu lepas dekat setengah jam tersangkut kat jem tuh.

Masuk je gate MOE tuh aku sedar aku akan menghadapi masalah lagi...Masalah nak parking...Ya mmg betul. Aku kene pusing 4 kali baru aku dapat parking. Itupun aku parking kat tepi jalan. Memula cuak gak lah nak parking situ tapi dah semua org parking. Double layer lagi. So kebetulan aku nampak ada satu ruang yg aku rasa ngam nak masuk WAJA aku tuh. So aku gamble je lah. Aku parking je dengan selambanya. Tapi aku tinggal gak kad aku kat dashboard tu. Kot2 ada org nak keluar tak boleh kang bolehlah diorg call aku.Dalam berani2 ada takut gak sebenarnya..heheheh...Dah aprking aku terus lah terlari2 nak pi meeting room sbb masa tuh jam dah kul 8.50 pagi. (Tak payah lah korang susah2 nak bayang kan aku berlari2 ngan kasut tumit tinggi aku ya....). Aku sampai meeting room jam tepat kul 8.55. Fuhhh....nasih baik Dan yg lagi nasib baik ramai lagi yg tak sampai. Kira aku antara yg terawallah...hehhehe...Mesti diorang pun tersangkut dalam jem n masalah nak parking semua tu...Kesian...

Sebenarnya aku mmg bercinta kalau kene pegi MOE sbb aku tau parking kat sana mmg sangat susah. Aku pun pelik gak secanggih2 bangunan kat sana tuh kenapalah diorg tak buat basement parking banyak2 Kan senang org nak parking. Ni dah kene menapak jauh pastuh ntah mana2 parking je dapat. Tension tul. Harap2 janganlah aku kene gi MOE lagi pasni...huhuhuhuuu...

Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

No comments: