Saturday, May 2, 2009

Lunch @ Chilli's BSC

Sebenarnya aku bukan nak pergi lunch tapi nak gi Selangor Pewter. Memula aku pergi KLCC....mak datok ramai gler org nak masuk parking pun tak boleh...aku balik umah dulu (aku dari opis pagi tadi sampai kul 230....kan aku dah kata masa aku tak cukup sampai ari cuti pun kene datang gak...huhuhuhuuuu) sbb nak google kat mana lagi ada selain klcc.Kakak aku yg tolong google kan sebenarnya.Jumpalah few tempat...bangsar shopping centre, midvalley, starhill..sumer tempat ramai manusia ..huhuhuuu....pk punye pk aku decided pergi kat bsc sbb aku rasa sana tak ramai org.So aku pun gi ngan kakak aku. Nak pi sengsorang takut sbb teringat kes yg mati kene bunuh kat parking bsc dulu...uhukss....
Sampai2 aku carik atm dulu sbb aku tak draw duit lagi.pastu baru pi kat information counter tanya kat mana Selangor Pewter...Jawapan yg sangat mendukacitakan...DAH TUTUP...arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tension sungguh aku...so kakak aku tanya macam mana. nak pergi klcc balik ke? or nak makan dulu...masa aku terpusing2 nak buat keputusan tu terpusing nampak chili's...So aku cakap MAKAN DULU lah....dah kul 5 pun masa tu dan kitaorg tak makan lagi...Tu lah citernye camne bleh lunch (kira lunch ke kul 5?aku pun tak tau nak panggil apa....) Menu pilihan arini lain daripada biasa...Biasanya kalau kat chili's ni aku mmg takde benda lain pastinya MONTEREY CHICKEN yg sedap sangat tu...arini main cos aku ambik FIRE GRILLED CHICKEN PORTOBELLO...Masih chicken lagi sbb aku mmg hantu ayam kan...hhehehe...aku terpesona dengan nama dia sebenarnya..sbb portion chili's ni besar aku ngan kakak aku tak amik 2 main cos sbb nanti kenyang sangat2..1 main cos ngan 1 appetiser.memula ingat nak amik CLASSIC NACHOS cam biasa tapi asik dok makan benda sama je nak gak try yg lain kan...kakak akupun orderlah BOTTOMLESS TOSTADA CHIPS. Bottomless tu....bleh tambah sampai tak larat...hhhhehheee....Air plak as usual fav drink aku kat chili's tak lain tak bukan ICE LEMON TEA. Kakak aku mestilah dengan carbonated drink dia.Dia mmg suker sangat gas2 ni.Dia ambik SARSI (minah coke dah tukar sarsi plak arini). Aku suka minum kat Chili's ni sbb air bleh tambah sampai kembong perut...hehehhehee...bukan ape aku ni kan kuat minum air. Segelas mana cukup (malu ngan bakal mak mertua...nasib baik dia tak tau benda2 internet ni...hehhehe).... Kaylah now aku nak citer 'bout the taste...FIRE GRILLED CHICKEN PORTOBELLO tu not bad lah...yg best mushroom dia besar2...kakak aku tak suker mushroom so aku bedallah...dia punya sayur2an (aku tak suker sayur so nama pun selalu lupe...melampau) kakak aku yg makan dia kata mcm overcooked plak arini. tapi taste oklah. mash potato plak mmg BEST IN TOWN...aku rasa aku blum penah makan mash potato yg lagi sdp dari chili's.Mmg marvelous.yummy2. chicken dia plak bagi aku...biasa2 je. sedap lagi monterey chicken. komen keseluruhan ...NOT BAD...



BOTTOMLESS TOSTADA CHIPS plak hmmmm delicious...chip cam biasalah tapi source dia yg best...yummy2....tapi kalau dah sejuk dia lain skit sbb cheese dia dah beku (alamak aku tak tau nak cakap camne ni....beku ke pekat ke lebih kuranglah)....tapi still leh makan ngan sudu...hehhehehhe...apa2 pun sedaplah...komen keseluruhan BESTTTT.





Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

No comments: