Sunday, November 22, 2009

Timbangan Ketiga

Peace be upon u!

Hi guys! Pejam celik dah masuk tiga minggu aku berdiet. Dan arini aku buat timbangan ketiga untuk melihat progressnya. Naik ke turun ke berat aku ni. Minggu ni aku rasa aku kurang excercise walaupun makan aku control lagi. Sbb weekedays aku rasa aku kurang excercise, so weekends aku pulun 2x sehari. Pagi ngan malam/petang. Semangat lah konon. Hehehhehe...Aku agak puas ati sebenarnya sbb kalau memula dulu nak cycling 30 min macam seksa sangat. mmg hazab sangat oooo....tapi alhamdulillah now 30 min dah ok dah. Yg lagi best aku dah bleh buat 40 min. best sangat aku rasa. Tapi tak cukup sebenarnya. Aku nak up sampai 1 jam dan lebih lagi. Insyaallah. Doakan aku ya.

Aku tau aku kene kuat semangat. Nak excercise ni kalau tak kuat semangat mmg hancuss lah. Tak kuasa nak berpenat2. Huhuhuuu... Tapi semalam aku dapat semangat baru. Sesuatu yg boleh menaikkan semangat aku untuk terus bersenam dan berdiet. Korang nak tau apa? Semalam aku tengok Biggest Loser Finale.Aku tak sure musim berapa punya. Yg menang tu (aku tak hengatlah nama dia), berjaya kurangkan berat dia sebanyak 214 pound dalam masa 6 bulan.Berat asal dia 407 pound dan lepas 6 bulan dia tinggal 193 pound je. Hebat tak hebat kan? Bagi aku sangat hebat. kenapa dia boleh buat semua tuh dan aku tak boleh? Mmglah aku tak boleh dapat sebanyak tu sbb aku tak ikut mana2 program tapi buat2 sendiri jer. Tapi itu tak bermakna aku tak boleh. Kalau dia boleh kurang sampai 200 pound lebih takkanlah aku tak leh kurangkan 50 pound kan? mesti boleh punya. Go Go Aida Go...Korang tolong doakan aku ya.

Okaylah balik kepada top[ic asal aku. Timbangan ketiga. Aku dengan bersemangat sekali nak buat timbangan malam tadi. Dengan trainer aku lah siapa lagi kalau bukan adik aku. Fuhhhh...nak pengsan aku sbb berat aku naik. Aku tak puas ati adik aku pun tak puas ati. Takkanlah aku tak makan pastuh exercise bagai tapi berai naik. So naik balik timbang. Mak aiiii...lagi terkejut.51kg. Naik lagi sekali 51kg gak. SAH TIMBANG ROSAK....huhuhuhuhuu...kecewa aku. So untuk this week takde timbangan. Kene beli timbang baru. Kita tengok next week pulak macam mana...huhuhuhuhu...
Terima kasih kerana membaca. Have a good day!

No comments: